13.08.2012

Ytrefilet av svin i skiver med chiliblomkålpurè og villris

Det er siste dag av sommerferien for min del og jeg grugleder meg til å starte på den hektiske hverdagen igjen. Det er strålende sol i Stavanger i dag så hvorfor ikke feire slutten av en regnfull men fin sommerferie med dette lekre, lette og sommerslige måltidet? 


Svinebiffene krydres med salt og pepper og stekes i smør i to minutter på hver side. Etterstekes under lokk i tre minutter til.

Blomkålpurè (to personer):
1/2 blomkål
1/4 fersk rød chili
1 hvitløksfedd
2 ss creme fraiche
litt salt

Kok blomkålen i store til den er mør, fjern vannet. Fres opp hakket hvitløk- og chili i olje i noen sekunder. Tilsett alt i en blender og kjør til du får en fin konsistens. 


Her har jeg pyntet med villris, stemorsblomster (kan spises), oppskårne reddiker og gulrot i tynne strimler pluss grønn estragonsennep (selges på glass). 

4 kommentarer:

  1. Ser helt nydelig ut! Skal teste ut den puréen! og så må jeg se til å så stemorsblomster en eller annen plass rundt veggene her så jeg kan pynte like pent som deg! Du er så dyktig. Ha en fin dag, og lykke til med hverdagen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Mine stemorsblomster i potte har tatt kvelden for denne gang, så da må det bli noe annet til pynt fremover...

      Slett
  2. WOW! Jeg leser en hel haug med matblogger, men aldri har jeg sett vakrere bilder av mat. Det er nesten så jeg ikke klarer å konsentrere meg om å lese oppskriftene. Hit kommer jeg gjerne igjen!

    Kari :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. For en utrolig hyggelig tilbakemelding å få. Lever lenge på den! Du er hjertelig velkommen tilbake! :)

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...