18.08.2012

Hjemmelaget sjokoladepålegg med pistasjnøtter og hvit sjokolade

Da er jeg i gang igjen med hjemmelaga alternativ for sjokoladepålegg. Med bare tre ingredienser kan du lage dette deilige pålegget som er så godt at både barna og jeg nesten spiste det opp før jeg fikk tatt bilder av det. Pistasjnøtter er rike på både magnesium og jern, og hvit sjokolade får du kjøpt i vanlige matbutikker. Med dette pålegget unngår du også palmeoljen som er å finne i mange ferdigkjøpte sjokoladepålegg. 



Til ett glass: 
30 g pistasjnøtter (uten skall)
100 g hvit sjokolade
4 ss olivenolje (eller mer dersom konsistensen blir for tørr)
1/2 ts salt dersom du brukte usaltede pistasjnøtter



Kjør nøttene i en blender til de er melete. Smelt sjokoladen ved å ha dem i microen i noen sekunder (eller bruk vannbadmetoden). Rør sammen alle ingrediensene med en gaffel til du får en fin konsistens. Legges i rene glass med lokk. 



En fin vertinnegave er det også...




2 kommentarer:

  1. Mmmm...det ser helt nydelig ut! Tror jaggu jeg skal prøve meg på denne!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så kjekt! Det er veldig godt, så dette bør man unne seg.

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...