29.07.2012

Mer mat i København; Ricemarket

Jeg elsker å prøve ut asiatiske restauranter når jeg utenlands, for selv om vi har blitt gode på sushi i Norge (og jeg pysete på sushifronten), savner jeg et bedre utvalg av asiatiske restauranter som serverer noe annet enn vårruller og pepperbiff. Ricemarket ligger på Kultorvet i København. Vi bestilte bord online samme dag fra hotellrommet til klokken åtte. Da vi ankom var det stappfult av gjester, men etter hvert ble det heldigvis roligere for du sitter nokså trangt. Uansett var maten og servicen veldig god. Vi bestilte en femretters meny som kostet 350,- danske kroner per person, men du kan også bestille enkeltretter. Ønsker du å sitte enda mer skjermet kan du bestille "sengeplasser" til å spise i som du ser på bildet lenger nede. Dette er ingen stor bistro, men atmosfæren er trivelig og maten har spennende og nye smaker. 







Vi spiste:
Vietnamesisk pho med wonton og shitake
Spicy salat med reker, sitrongress og brent hvitløk
Tunfisktartar med avocado, sesam og soya
And med rød curry og jasminris
Kokkos panna cotta med ananassorbet og mangosalat


Her fikk man også kjøpt Ricemarkets egne kokebok skrevet av Henrik Yde, så nå skal jeg vertfall prøve meg på den herlige røde curryen. Jeg lurer fortsatt veldig på hvordan man lager den hvite rischipsen som vi fikk til tartaren som ser ut som en vaskeklut! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...