11.03.2012

Søndagssysler

Jeg elsker søndager. Det regner og er grått ute, og da har man en unnskyldning for å være inne hele dagen. Vi kjøpte oss ny seng i går, så her kan jeg sitte og lese i lyset fra vinduet mens regntøykledde småbarnsfamilier rusler forbi der nede. 






Jeg fant ut at bloggeren Sweet Paul har et eget magasin. Han er en norsk blogger som bor i New York. Tenk å bo i New York. Jeg håper at jeg og mannen min en gang, når ungene er voksne, flytter til New York. Barna kan være med om de vil. Jeg har vært der en gang, og det føltes som å gå i et filmsett. Men jeg er ikke særlig flink med forandringer, så vi får se hva det blir til. Uansett... Sweet Pauls magasin er helt nydelig med de vakreste fotografier, oppskrifter og interiørtips. 



Søndagsmiddagen ble hjemmelaga vårruller som jeg hadde i fryseren. Jeg penslet dem med olje og varmet de i ovnen.


Noen ganger lurer jeg på om jeg har en alt for stor innlevelsesevne. Når jeg har lest en bok jeg liker har jeg et stort behov for å snakke om den, og det er ofte den stakkars mannen min som må sitte og høre på. Jeg burde nok fått meg en lesesirkel eller noe. Det samme gjelder når jeg har sett en god serie eller film. Jeg går og tenker på disse personene og lurer på hvordan det går med dem.



 Jeg kan til og med snakke med elevene mine om filmer de har sett og bøker de har lest.
 Men sist jeg spurte en av mine favorittelever om han hadde sett serien Broen, røpte han slutten for meg da jeg enda hadde to episoder igjen. Han har forresten Aspergers syndrom. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...